söndag 1 februari 2009

Helgen...

Helgen har inte varit speciellt produktiv, den startade med en lite väl festlig fredag så lördagen blev rätt så overksam. Lunch på stan och lunka runt lite i affärer innan dagen slutade på soffan till en bra film.

Idag, söndag, har vi åkt skridskor och ätit lunch/middag ute, innan Pussen drog iväg till jobbet och jag blev kvar hemma. Har försökt göra lite nyttigt och tvättat och plockat undan i lilla lägenheten, men ellers overksam, förutom att jag målade klart en av korgarna jag köpte förra helgen. Och så lekte jag lite med en digital layout:

be-the-change-web

Hm...inte så mycket till LO egentligen, har bara pysslat lite med olika downloads, har använt: Digitreats - Occasions, Oscrap - Spunky Sparkle, Shabby Princess - Urban Kiwi. Och mixat och flyttat lager hej vilt... :o)

Inspirationen var sådär, har varit trött i helgen (hehe, så går det när man tar ut allt på fredan). Men alltid nåt - jag kör en "tänka positivt rajd" här nu - fokusera på det som är bra och roligt och inte på det som är negativt. Jag fick någonting gjort i alla fall! :)

Jag upptäckte (hm, upptäckte och upptäckte, mina tillkortakommanden vad gäller digitalt foto/Photoshop är mig välkänt vid det här laget hehe) att jag är värdelös på det här med upplösning/pixlar/storlek...Layouten var 37,1Mb när jag var klar! Testa lasta ned den i en web sida duh *asg* Så sparade jag den i seriöst mindre format (PS plingade "den här bilden är för stor för att sparas för web - du kan uppleva problem, är du säker du vill fortsätta?" Fortsätta? Jajamen!) och då blev den givetvis inte så snygg längre, dimmig likxom. Jag får gå en kurs... Oi oi, det är mycket jag behöver gå kurs i, hur ska jag hinna jobba? *fniss*

En av mina korgar blev klar i alla fall:

korgmålning

Men när jag äntligen krånglat in färg mellan alla strån och i alla vrår så kände jag mig ändå lite missnöjd. Den blev liksom så...vit. Ja ja, målar man vitt så får man vitt, men det blev ändå så...vitt. Tråkig vit, inte härligt fin, gräddigt vit. Så jag tror faktiskt jag ska smutsa ner den med någonting så att den i alla fall ser lite använd ut. Jag återkommer när jag fått ändan ur vagnen och gjort det :o) Med min fart kan det dröja.

Klockan är 21.19 och Pussen har inte kommit tillbaka från jobbet än stackarn, så jag ska slänga mig i soffan och läsa mina favorit-tidningar (Lantliv och Drömhem & Trädgård) och ladda för en ny arbetsvecka (suck). Måste kolla Lotto-raden också - snart är det min tur :o)

Ha en skön söndagskväll och en bra start på veckan imorgon!

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Jihoo nu gick det att skriva här :D

    Gud vad duktig du är på att fixa !!! :)

    Lät ju kul med en skridskorunda, antar att du åkte ifrån alla på stället va ;)

    Kram kram

    SvaraRadera