torsdag 29 januari 2009

Helgens second hand fynd

Jag gick förbi Fretex idag, men det fanns inga fynd :o( Det är inte så konstigt egentligen, för Fretex tror att de är en antik boutique och inte en vanlig second hand affär - priserna är vansinnigt höga på vissa saker. Sånt tycker vi inte om... Det ska vara b-b-b-billigt :o)

Men, i helgen handlade jag lite, bland annat en käck lampa (som också var dyr men jag har sett den 3 gånger och frestats att köpa, trots priset). Den ska förstås fixas till och så måste jag nog få någon att se på det elektriska; jag gillar second hand - men inte om jag måste sätta livet till när jag ska slå på lampan första gången *flin*

Här är fångsten:

second-hand-fångst-1

En hel del korg...som ska bli vita förstås!

second-hand-fångst-2

Och så lampan då...

second-hand-fångst-3

Lampan! Jajamensan - jag tänkte spraymåla "chassit" vitt och så eventuellt lägga på lite bladsilver här och var för en lite mer spännande effekt. Men eftersom vi bor litet och jag inte har någon verkstad så måste vädret bli bättre innan jag kan gå ut och spraymåla :o)

Glasen är rökfärgade, det syns lite dåligt när det är lite "sepia ton" över bilden (dåligt ljus i lilla lägenheten och med blixt på så blev det så platt och vasst ljus...ja just det ja - dålig fotograf också! *flin*)

Bilder när den är klar kommer givetvis (don't hold yr breath though, det kan ta en stund!).

 

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Jisses vad fina secondhand-klipp du gjort !!! blir så himla avis :) !!!

    SvaraRadera