fredag 13 februari 2009

Hjärtebarn

Här sitter ni nu
kanske är det första gången
kanske har ni varit här många gånger förr
med all den oro & ängslan
som det innebär
att vara förälder till ett Hjärtbarn

Men Mamma, jag är inte ledsen
jag känner mig trygg när du är här
Jag känner mig speciell och utvald
med all uppmärksamhet omkring mig
Jag är inte ledsen
och då ska inte heller du
vara det

Här sitter ni nu
med många tankar och frågor
och känslan av litenhet
- maktlöshet

Men Pappa, jag är inte maktlös
med dig vid min sida
är jag stark och oövervinnelig
Och doktorn vet vad han gör
Jag känner inte maktlöshet
och då ska inte heller du
känna det

Här sitter ni nu
med knutar i magen
önskar att ni kunde ta min plats
dela smärtan med någon
och ensamheten

Men Storebror, jag är inte ensam
du är ju här
och jag är här, länge till
Med ditt glada skratt i mina öron
känner jag ingen ensamhet
och så ska inte heller du
känna det

Ja, här sitter ni nu
mitt i allt det svåra
med all er rädsla

Men jag känner ingen rädsla
och då ska inte heller ni
känna det

- Ett hjärtebarn

Y

Fler av mina dikter kan ni hitta på My Poetry

kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar