söndag 8 februari 2009

Photoshop blomma

Som jag skrev innan så har jag surfat runt hos Taylormade Designs, hon har fantastiska tutorials om Photoshop och dess vidunderliga värld. Här nedan har jag följt en tutorial och "åldrat" en bild på en blomma. Tutorials:en är lätta att följa och resultatet blev riktigt fint! Stort tack till Amanda på Taylormade :o)

 

Före:

taylormade-blomma-före

Och efter att jag jobbat med den, efter Amanda/Taylormades instruktioner:

taylormade-blomma-efter

Detta kan visa sig vara användbart! :o) Men jag måste nog uppgradera och skaffa Photoshop CS3 istället för Photoshop Elements...det tar så lång tid att finna ut vilka kommandon man använder i PS7 jfrt med CS3 eller 4 (som de flesta duktiga verkar använda). Men föralldel - en amatör som jag behöver inte alls ett så avancerat program som CS3, det är bara det att när man ska fuska och lära sig saker genom tutorials så är det så mycket enklare om man har samma program som tutorials:en är gjorda med! :o)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar