fredag 13 februari 2009

Äntligen fredag!

Så är det äntligen fredag :o) Tid för myspys med Pussen och allt som hör helgen till. Jag är slutkörd (som vanligt) så soffan lockar förstås.

På väg hem från jobbet så köpte jag två av mina favvo tidningar -yay! - det passar bra till helgens myspys:

jeanne darc living magasin vakre hjem magasin

Mmm, massa härlig inspiration där - men jobbigt för jag blir så ivrig och vill göra om hemma NU. Men i vårt lilla krypin så finns det inte så mycket rum för att göra om just nu. Men jag lägger på minnet, markerar med pennor och post it på sidor som är bra *skratt*

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag också, hade tänkt scrappa ett kort till Pussen, men med scrappe projektet för madamen som ska gifta sig så blev det inte tid. Men han ska få nåt imorgon ändå - berättar sen ;o)

Vad viktigare är - Alla Hjärtans Dag kallas också för Alla Hjärebarns Dag, dvs barn med medfödda hjärtfel. Jag är ett sådant. Och i år har jag jubileum! Ganska precis på dagen för 20 år sedan så blev jag, en spenslig liten 9-årig flicka inrullad till operationsbordet på Akademiska sjukhuset i Uppsala för att operera mitt medfödda hjärtfel. Man sa att jag skulle alltid vara liten och spenslig och lite "stackarslig", om än operationen skulle gå bra. Operationen gick alldeles glimrande bra, men mammas gener var starkare än ett hjärtfel - så det där med liten, spenslig och stackarslig slog fel (tyvärr, jag hade gärna varit lite liten, spenslig och "petit"). Över medel lång och över medel tung är resultatet 20 år senare *skratt*

Fröken Kuriosa blev "friskförklarad" för länge sen och kommer leva ett långt och välmående liv :o) YAY

Jag ska leta i mina gömmor och så återkommer jag strax med en av mina dikter tillägnade temat.

Kram och god helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar