måndag 26 januari 2009

Smörgåstårta

Pussen fyllde år häromdagen och jag kände att jag måste ge honom en smörgåstårta (som är bland det bästa jag vet). Eftersom Pussen, hans pappa och son är norska, så hade ingen av dem smakat smörgåstårta förut och de var så lagom skeptiska ("kake? smørebrødkake? Nei, det høres ikke noe særlig ut...")

Men jag gav mig inte utan kamp, utan ställde till stort bak i vår lilla lägenhet och gjorde inte bara en, men två smörgåstårtor, och en vanlig gräddtårta då.

Jag hade aldrig lagat smörgåstårta förut, så resultatet blev över förväntan:

smörgåstårta smörgåstårta2

tårta

Behöver jag nämna att alla tårtorna gick åt som smör i solsken?? :o)

Mätt, sliten och ganska stolt somnade jag sent på kvällen efter en lyckad dag :o)

Och Pussen var nöjd - det är ju det viktigaste!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar