fredag 2 januari 2009

Nytt år - nya möjligheter

Å, så många tankar och idéer och så alltför lite tid att förverkliga dem på! Men det här året ska bli annorlunda än ifjol, sanna mina ord :o) Finanskris eller inte, i år ska saker hända!

Idag sitter jag i soffan i mina föräldrars hus i Norrland och funderar på vad jag ska lova mig själv i år. Det blir inga såna "lura-mig-själv" löften, som att jag plötsligt ska börja träna, dricka mindre vin och äta mindre gott....nej, det där går jag inte på längre, det ligger liksom inte i min natur. Jag är en livsnjutare och ska så förbli :o)
Nej, i år ska det i stället handla om just det - hur kan jag njuta mer, hur kan jag förändra livet så att jag får göra mer som jag njuter av och mindre av det som stressar och pressar mig?

Fröken Kuriosa älskar inredning, pyssel, renovering, gamla saker, scrapping, skriva, och som sagt - livskvalitet och njutning. Allt det ska jag samla här. Dela mina tankar och påhitt. Kanske kan jag inspirera någon, men framförallt hoppas jag att jag och ni ska må bra av att kika på den här bloggen :o)

Gott Nytt År kära läsare, må 2009 bli ett år fyllt av ljus och glädje! (Och mängder av blogg-innlägg!)

Kram E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar