söndag 25 januari 2009

Min första digitala layout

Jag sitter och pysslar med min lilla söta MSI Wind dator så ofta jag kan och min nya passion är digital scrapping. Jag har använt ett kort på mig och Pussen som prövekanin och här är resultatet:

Pussen-o-jag

Bakgrunden är egenhändigt gjord med penslar och "texture layer" i Photoshop. Attiraljerna är från Cottage Arts - Natures Heritage/Heritage, Julie Meads - Thanks to you.

Så länge jag och Pussen bor så trångt som vi gör så är det här enklast att pyssla med - jag behöver inte belamra hela vardagsrummet/köket med papper, stämplar, stämpeldynor, saxar, pennor osv osv som när jag försöker mig på att scrappa "på riktigt" :o) Pussen uppskattar det i vart fall, så slipper han sitta på golvet och se på tv :o) Tyvärr måste jag erkänna att hur söt och underbar min lilla Wind än är så är den inte optimal för att jobba i Photoshop...en 10 tums skärm är inte mycket att skryta med i det fallet. Men jag kämpar på :o)

Idag har jag varit duktig, trots att jag var lite bakis efter en 30-års fest igår. Har satt om mina julgrupper (julstjärnorna dog när vi var bortresta under julen) så nu är det vinter/vår grupper i stället. Jag fick också ändan ur vagnen och fotade några saker jag ärvde nu till jul (läs: jag var hos mormor och fann några saker jag tyckte om och meddelade mormor om att jag önskade mig dem i 30 års present till sommarn och därmed var saken i box hehe). Bilder kommer snart.

Nu är jag lite "klockan elvig" så jag ska gå och lägga mig, jag har en lång jobbvecka framför mig, usch.

Hoppas ni får en bra start på veckan hörrni!

Kramar E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar